Saturday, March 21, 2009

balik rumah, berat turun

erm. memang macam tu la senarionya setiap kali aku balik rumah untuk habiskan cuti sekolah. yeah!! baru-baru ni aku pun telah kehilangan 0.5 kg. memang satu berita buruk untuk aku.

yup. sebagai seorang yang kurus, aku sememangnya sedang berusaha untuk menjadi gemuk atau dalam erti kata lain, erm, 'berisi' yup. memang satu masalah juga bila balik rumah je, memang nasi jarang disediakan.

ini mungkin disebabkan kesibukan parents aku mencari rezeki. however, duit tetap ditinggalkan untuk makan.

so bila aku dah pegang duit, mestilah aku tak cari nasi di kedai. sebaliknya, hanyalah roti, mcd, kfc, kadang-kadang pizza. so mungkin inilah punca kepada penurunan berat aku. yup perkara ini memang berbeza di sekolah, di mana nasi dan lauk pauk disediakan dengan banyaknya. so memang tak heran beb kalau berat aku bertambah hanya bila kat skola.

*special thanks to dm saser. walaupun masakan tak berapa nak sedap. tapi nasi juga yang jadi hidangan.

No comments:

Powered By Blogger