Sunday, April 7, 2013

sayangilah malaysia


cuti-cuti macam ni rutin harian gua waktu pukul 8 malam memang tengok berita je lah kerja nya. tak kira lah berita berat sebelah ke, berita tu menipu ke, gua tak kisah janji berita.

tapi baru tadi gua tengok berita tv3 yang sekarang ni memang sibuk cerita pasal manifesto barisan nasional. itu gua tak kisah sangat lah sebab gua rasa seluruh rakyat malaysia pun dah tau berita tv3 ni macam mana.

tapi apa yang menarik perhatian gua ialah komen seorang professor upsi. dia cakap "manifesto bn kali ni bagus, sebab lebih menekankan pendidikan", lebih kurang macam tu lah. gua dengar je gua terus macam ha? gua rasa betul dia cakap, tapi sepatutnya manifesto macam ni ada waktu 30 tahun dulu.

gua rasa pelik gak sebab takkan macam tu je komen dari seorang professor. simple gila sampai gua rasa gua pun boleh masuk tv untuk beri komen macam tu. terus gua fikir, dia ni mesti baca dialog ni.

No comments:

Powered By Blogger